Ladění konfiguračních souborů
Upozornění
Než se pustíte do úprav obsahu souborů, proveďte jeho zálohu.
To platí i v případě úprav souboru po update. Mějte na paměti, že ani původní originální funkční konfigurační soubor nemusí být s poslední verzí BoS kompatibilní. Několik let stará záloha vám nemusí při obnově konfigurace pomoci.
Vše napravo za // je považováno za komentář a nemá vliv na konfiguraci.
Uvedené příklady konfigurace nejsou "vyladěné" pro užití ve Vašem stroji, slouží pouze jako příklad.
Pozor, uložení konfigurace přes prostředky v menu hry, update nebo obnova konfigurace přes Steam může přepsat Vámi upravenou konfiguraci nebo může znefunkčnit celou hru v důsledku nekompatibility nové verze s ručně provedenými úpravami.
Vylepšení vzhledu terénu přes soubor terrain.ini (po upgrade již není možné konfiguraci ini souborem ovlivnit)
Standardní cesta non-Steam verze
\Program Files\IL-2 Sturmovik Battle of Stalingrad\data\graphics\terrain.ini
Standardní cesta pro Steam verze
\Program Files\Steam\SteamApps\common\IL-2 Sturmovik Battle of Stalingrad\data\graphics\terrain.ini
Zvětšete hodnoty použitých textur na větší než 1024 přepsáním údajů násobkem 1024
PixelSize=50 //meters
LodCount=5
texlod=4096,8
texlod=2048,8
texlod=2048,8
texlod=2048,8
texlod=1024,16 //způsobuje rozmazáni
na
PixelSize=50 //meters
LodCount=5
texlod=8192,8 // původní hodnota texlod=4096,8
texlod=4096,8 // původní hodnota texlod=2048,8
texlod=4096,8 // původní hodnota texlod=2048,8
texlod=4096,8 // původní hodnota texlod=2048,8
texlod=4096,8 // původní hodnota texlod=1024,16
8192 je pravděpodobně největší možná hodnota
při 16384 nebylo pozorovatelné zlepšení
Rumcajs:
Rozlišení 2560 x 1440. A je to moc hezký. Ostrá dohlednost země se prudce zlepšila. Je to znát především z výšky. Zmizel ten otravný předěl z vykreslené mapy na rozmazanou. Jsou moc hezky vidět i vzdálené velké objekty jako jsou lesy, řeky, letiště, silnice, železnice. Výkonnostně to u mě bylo v pohodě. Mám nastaveno maximální FPS na 80 a toho se to drží jak klíště. Zatím jsem to nezkoušel online, ani nevím, jak to bude s viditelností pozemních cílů, ale navigace s tímhle nastavením bude o poznání snazší (pokud bude jasno). To rozmazání dělalo z vizuální navigace kovbojku. Možná tedy i level bombardování získá na atraktivitě. (GTX 780)